55 webalive websites voor bouwbedrijven...

De afgelopen jaren heeft webalive een mooie referentielijst opgebouwd  in de bouwsector: Apok, Defrancq, IKO, Bekaert, ....
Wat maakt het webalive-platform zo geschikt voor bouwbedrijven?

webalive microsites: flexibiliteit troef

webalive microsites is bijzonder geschikt om verschillende bedrijfswebsites, landenvestigingen en/of filialen onder één en dezelfde corporate branding te krijgen. Het volstaat om een solide master website template te ontwikkelen, waaruit alle nodige microsites kunnen worden afgeleid. Op die manier kan de corporate marketing manager de grote lijnen bewaken en corporate content met één druk op de knop op alle microsites plaatsen. Tegelijk krijgen alle lokale webmasters de nodige vrijheid om hun boodschappen snel en efficiënt te onderhouden via het webalive cms.

webalive catalog/webalive merchant

Groothandels in de bouwsector steunen per definitie op een uitgebreide catalogus die door de resellers gretig gebruikt wordt voor het opmaken van offertes en het plaatsen van bestellingen. Dat dit volautomatische aan- en verkooptraject via de webalive-website kan lopen, is ongetwijfeld een enorme troef...

Via webalive catalog kunnen de backoffice distributietoepassingen naadloos geïntegreerd worden in de website en als online catalogus geraadpleegd worden door de verschillende doelgroepen. webalive creëert een bijzonder gebruiks-vriendelijke en dynamische navigatie doorheen deze catalogus tot en met de afwikkeling in het winkelmandje als bestelling.

... op webalive kan je bouwen!

webalive extranet: beveiligde login per doelgroep

Met de webalive extranet webtoepassing kan een online catalogus selectief toegankelijk gemaakt worden voor specifieke doelgroepen binnen of buiten het bedrijf. Bijvoorbeeld om gevoelige prijs- en voorraadinformatie specifiek af te stemmen op elke geïdentificeerde doelgroep (particulieren, resellers, enz...).

Google-optimalisatie: resultaat over de hele lijn.

webalive websites zijn gemaakt voor Google. En webalive-website met een catalogus passeren twee maal langs de kassa. Dankzij een doorgedreven optimalisatie (SEO) van de individuele webpagina's bereiken belangrijke trefwoorden een hoge pageranking. Maar ook de catalogus is bereikbaar voor Google. Daardoor verschijnen de daarin opgenomen productgroepen en subgroepen, alsmede de eerder technische omschrijvingen in de Google zoekresultaten.

webalive analytics: het performante sluitstuk

Na zorgvuldige analyse van deze zoekresultaten en van de eigen bezoekersstatistieken (via webalive analytics uiteraard) kan vervolgens besloten worden om gericht te investeren met Google AdWords (SEA). De combinatie van beide zorgt voor een optimaal Google-rendement.

Bezoek enkele webalive websites, gebouwd voor de bouwsector

Reageer op dit artikel

naar het webalive weblog overzicht

Webmaster?
webalive-studio.eu
Accountant?
KluwerEasyWeb.be
Apotheker?
MijnWebApotheek.be
WZCer?
MijnWoonZorgCentrum.be
Kluwer Briljant e-Shop?
KluwerEasyShop.be