Websites en online handel houden kleine en middelgrote bedrijven gezond...

Uit een onderzoek van Interland, een Amerikaans hostingbedrijf, blijkt dat 28 procent van de bedrijven met minder dan 500 werknemers in de Verenigde Staten een niet onaanzienlijk deel van hun omzet het voorbije jaar aan het internet toeschrijven. De ramingen van de omzet die door het web gegenereerd worden, lopen sterk uiteen en gaan van 24 tot 100 procent.

Dat heeft natuurlijk alles te maken met de verkoopstrategie van de onderscheiden bedrijven. Opmerkelijk is toch dat slechts 1 op 3 bedrijven het succes van zijn site aan de directe verkoopresultaten afmeet. Bijna de helft van de respondenten had het over de commentaren op de site van klanten en prospects en de trafiek en het aantal pageviews, die bepalend zijn voor hun online succes.

Van de ondervraagden zegt 77 procent dat de online aanwezigheid er voor gezorgd heeft dat zijn zaak gezond is en dat het web een competitief voordeel en een sterkere economische basis geeft. Niet minder dan 81 procent verklaart dat de website naar nieuwe verkoopcontracten heeft geleid.

Bron: 6minutes

Webmaster?
webalive-studio.eu
Comptable?
KluwerEasyWeb.be
Pharmacien?
MaPharmacieWeb.be
MRS?
MRSweb.be
Kluwer Briljant e-Shop?
KluwerEasyShop.be